Arayan Mevlasınıda Bulur Belasınıda..

Salı, Aralık 29

Hayatında hangi hatayı yaparsan yap yanında bulacağın tek varlık Annedir..


Anam. Garip Anam. Çilekeş Anam. Elleri pamuk Anam.. Güne annemin telefonuyla başladım bugün. İnsan kaç yaşına gelirse gelsin duyabileceği en güzel ses annesinin sesi. Hele bi de ayrı yaşıyorsa ailesinden bi başka güzel.
-Alo?
-Günaydın nasılsın oğul, bi ihtiyacın var mı?
-Anam. Hiçbişeye ihtiyacım yok. Sesini duymak yeter..
10-15 dk süren bi konuşmaydı ama ömre bedel bi güç veriyodu be abi. Ne zaman kendimi sıkıntılı hissetsem arar konuşurum zaten. Hiçbişey söylemesin sadece beni dinlesin yeter. Dünyanın en büyük motivasyonu benim için.

13 yaşımda sigara içtiğimi öğrendiğinde aramış bana yeminler ettirmiş, eğer sigarayı bırakmazsam hakkını helal etmeyeceğini söylemişti. Yeminler etmiş olmama rağmen ben sigara içmeye devam etmiştim ama yine de beni affetmişti. İçki içtiğimi öğrendiğinde babam afedersin ağzıma sıçmış ama annem yine yanımda olmuştu. Bana güveni sonsuzdu. Daha bunun gibi beterlerini hatırlamak bile istemediğim yüzlerce olay... O'na söylediğim ağır sözleri hayatımdaki herhangi birine söyleseydim değil beni aramak, yüzüme bile bakmazdı. Başıma gelen her olayda arkamda olduğunu hissettiğim tek varlık yine Annemdi. Aşık olduğum da beni sıkılmadan dinleyen tek varlık yine Annemdi. Arkadaşlarımda dinliyordu ama bazen yüz ifadelerinden "Ulan yinemi be" izlenimi alıyodum.

Bi arkadaşım bundan 2 sene önce hapse düşmüştü. Alacak borç meselesinden dolayı bi yaralama olayına karışmıştı. Ziyaretine gittiğimde dikkat etmiştim. İçerdeki insanların ziyaretlerine %80 gelenler Anneleriydi. Babalar bu konuda biraz daha katılar. Babam şu şu suçla karşıma gelme de ne olursa olsun oğlumsun ve arkandayım der hep. Belki baba olmanın verdiği ağırlık belki de başka bişey. Sanırım baba olduğumda anlıyacağım. Şimdilik bi fikrim yok.

Diyeceğim şu abicim. Hayatta hangi yolu seçersen seç, hangi hataları yaparsan yap, hangi kararı verirsen ver sonunda yanında bulacağın tek varlık Annendir. İyiki varsın canım Anam. Seni çok seviyorum...

1 yorum:

eserce dedi ki...

Değerini bilmemiz lazım annelerimizin , her ne kadar onları kırsakta , üzsekte onlarda biliyorlar ne kadar sevdiğimizi