Arayan Mevlasınıda Bulur Belasınıda..

Cuma, Kasım 20

İsyan..


Bu aralar en gündemde olan konu hastalıklar.Domuz gribi, öküz neslesi vs.. Tanıdık tanımadık herkesin dilinde hasta mıyım?, olacak mıyım?, sen hastasın galiba uzak dur vb. laflar dolanıyo. Tüm bunlarla birlikte bi de hastalıklara karşı bi isyan sözkonusu.Ulan bula bula benimi buldu, böyle hastalığın ben bilmem neresine koyim türünden isyanlar.

Heee tabi insanların böyle isyankar olmasında bu arabesk şarkıların etkisini unutmamak lazım. Arabeskle büyüyen bi ülkenin evlatları olarak bizlerin isyan etmesi normal gibi görünüyo.İnsanların duygularını sömüre sömüre gelip geçmiş bi furya..Hala var artıkları ama neyseki babamın dönemindeki kadar değil..

İnsanın sahip olmadıklarına isyan etmesine anlam veremiyorum.Beş kuruş masraf yapmadan elde ettiği bedeni üzerinde tasarruf hakkı varmış gibi gelen dertlere, kederlere, hastalıklara isyan etmesine anlam veremiyorum.Kime isyan? Neye isyan? Sabır arkadaş birazcık sabır.

Babam hastalandığında bende aynı sabırsızlıkla ve isyanla ulan koca dünyada benim babamdan başka böyle hastalığa yakalanacak adam yokmuydu demiştim.Ama sonra sonra babam iyileştiğinde sadece sabretmem gerekiyo olduğunu gördüm.

Aslında sözüm kimseye değil galiba kendime söylüyorum.Yiğit, sana gelen hastalıklara, dertlere, kederlere karşı sabret.! Sahip olmadıklarına isyan etme.!

8 yorum:

rahat-sız hatun dedi ki...

İsyan aslında kişinin kendini keşfetmesidir. İnsanın sorular sormasını, sorgulamasını sağlar.- ki paltonik aşka isyan, annem babam beni anlamıyor isyanı, neden herşey benim üzerime geliyo lan vs. tarzındaki isyanlardan bahsetmiyorum.bunlar ergen isyanı.

isyan gereklidir. İşin dini yönünden bakarsak "hayır ve şer Allahtan gelir" cümlesi sabırlı olmayı, itaat etmeyi öğretiyor,ki ben bu cümleye bi yere kadar katılıyorum. konuyu dağıttım lan. neyse sahip olamadıklarına bazen isyan et, çünkü onlar gerçekten senin hakkın olabilir..

geçmiş olsun, bende hastayım.

Yigit dedi ki...

Sana da cok gecmiş olsun. Ya aslında konu kendi kafamda karışıktı.Buraya da karman çorman yansıdı.Evden birinin hasta olduğunu duyduğum zaman hemen tepkimeye uğruyorum.Kendimi teselli etmeye çalışıyorum istemeden.

rahat-sız hatun dedi ki...

Böyle durumlarda söylenecek tek şey kalıyor, zaman... Susmak da, isyan etmek de, ağlamak da bişeyi değiştirmiyor. Zamanı bekliyoruz sadece.

Bide ben sevmedim senin üzgün halini. Böle abili gülen simileyli neşeli yazılarından istiyorum. Sanane lan istediğimi yazarım deme.üzülürüm.giderim daha da gelmem.(bu tehdit üzerine çok korktun biliyorum.hadi şimdi bunu okurken gül.gülmezsen beş vakte kadar elif o kızla yemek yediğini öğrencek.)

sağlıcakla.

Yigit dedi ki...

:)))) En yakın zamanda inşallah abi:) Elif zaten yakındır rahmetli olur bu şekilde giderse:))))

naR dedi ki...

söz konusu hastalık olduğunda nedense gözlüklerimi takıyor, saçlarımı topuz yapıyor ve yüzümdeki o salak gülümsemeyi dağıtıp bakıyorum. isyan etme hakkı var mı demişsin.

var ulans. daha veled yaşta veled sahibi olan ben kucağımda veledim, o hastane senin bu hastane kral faysalın koştururken, doktor o veledi bi bırak da kendine bak dedi. nası bırakayım len dedim damcık doktor o benim veledim hem de hasta; karaciğer nakli lazım. ama dedi sen iyi olmazsan o da olamaz. doğruydu len veledime nasıl bakardım hasta olsam. neyse doktora gittim dedi e göz kanserisin kızım sen. ne diyosun ulaaaaaaaaaan salak. bırak hasta olmayı benim ölme hakkım bile yok lan. veledim daha 2 aylık ve gözümdeki tümör değil sadece basit çok çok çooook basit bi arpacık. hiç işim olmaz kanserle benim lan. doktorun şakası yokmuş. hayatında. kucağımda 2 aylık veledim hüptürella, emzirmem lazım lan benim nasıl isyan etmem zaten erken fırladı bakım şart. şimdi bilmiyorum isyan etme hakkım var mı yok mu hayatımızdan en güzel zamanları çalan eşimle beni ayrılağa getiren hastalıklara. var ulan. bal gibi de var edeceğim.

ama olmaz ki yiğit kırıldım valla bak ağlattın beni he.

bakış açısı doğru ama bil ki basurlu dötün üstüne oturulmaz ve ateş düştüğü yakar.

Yigit dedi ki...

Yaralarının kabuklarını kaldırdığım için gerçekten üzgünüm. Ama daha önce de belirttiğim gibi "Aslında sözüm kimseye değil galiba kendime söylüyorum.Yiğit, sana gelen hastalıklara, dertlere, kederlere karşı sabret.! Sahip olmadıklarına isyan etme.!" konu tamamen kendimi bağlıyodu. Kendin için fazlasıyla nedenlerin olduğunun farkındayım. Vur beni, gebert beni ama ağlattın deme be abi.Şu kıpkısacık zamanda elde ettiğimiz samimi arkadaşlığınla ve içten duygularınla her zaman sende çocuğunda var olsun emi naR.. Senin gibi samimi arkadaşlarımın artması dileğiyle..

naR dedi ki...

zor da olsa kazanılmış sağlık zaferlerim için kısa bir saygı duruşuydu uzun cümlelerim. ara da hatırlamak lazım. hatırlatmak da yerin olsa gerek diye düşünüyorum.

kalbin ödediği sadakadır gözyaşları... bırak aksın(: sayende sevap işledim bak (:

Yigit dedi ki...

:))) Kim demiş sarışın diye. Bak O'nunda gözyaşları var:)) Sayemde değil be o senin içtenliğin:))